Värkar?

Hur satan ska man veta skillnaden på förvärkar och riktiga värkar när man aldrig fött barn tidigare?

Nu har jag i alla fall suttit med värkar i lite drygt 3 timmar, inget hjälper, som värme, dusch, röra på mig. Och värkarna kommer med 1-2 minuters mellanrum... Jag har fått lära mig att som förstföderska så ska man åka in till förlossningen när det är ca 3 minuters mellanrum, men när jag ringer till förlossningen och frågar så säger hon att jag ska vänta i 4-5 timmar till, och har det inte blivit bättre då så kan jag ringa igen?!
Fyra till fem timmar?! och vi har 4 mil till förlossningen? Jaja, det är väl bara att följa hennes råd i guess...
Och det kan ju faktiskt mycket väl vara bara förvärkar, men verkar nästan lite mysko med så jämna mellanrum i 3 timmar? Plus tryck i ryggen, bäckenet och ljumskarna...
Älskling får i alla fall sköta det mesta här hemma ikväll då jag har lite svårt att stå...


Kommentarer
Postat av: Amanda Heijbel

Spännande! Nu är det nära som bara den. Håller på dig. Kram

2011-06-17 @ 10:34:18
URL: http://mangomanjaro.se
Postat av: Maria || 16 år o mamma till Simone

När du har så ont att du känner att du behöver smärtlindring är det dags att åka in. :)

2011-06-17 @ 14:24:16
URL: http://dayviews.com/pinball
Postat av: Anna - Ensamstående mamma till Saga & gravid i vecka 38!

Jag kan inte förstå hur de kan be dig stanna hemma när ni har 4 mil till förlossningen!

Jag ser att inlägget är skrivet för 2 dagar sedan, och om det var värkar så hoppas jag att allt gick bra för er :)



Jag har själv otroligt ont utav mina förvärkar, och de är regelbundna men då är jag omföderska också och då är det vanligt att man känner så.

2011-06-18 @ 12:23:19
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Isabelle

Hörde av Fanny Norrman att du fått din lilla dotter nu. Stort grattis och lycka till!

2011-06-18 @ 21:06:53
URL: http://honkallasbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0