Vecka 36

Hej hej, dåligt bloggande på sistone, men slänger in en magrapport för V 36 innan jag sticker till gotland! Får se hur mycket bloggande det blir när jag är där... brukar ju inte bli så mycket men jag kommer hem på söndag igen :)

Vecka 36


Martin som tar lite snea bilder eller? ;) ♥


Barnet


Ungefär 45 cm och mellan 2.5-2.7 kg.

Barnets sugmuskler har blivit starkare och det har blivit rundare i hela ansiktet. 
En färdig individ gör sig redo att födas. Nu är det bara slutspurten, den sista månaden, kvar men redan nu går det bra att födas till ett liv utanför livmodern. Barnet har trängt ner djupare i bäckenet, magen har sjunkit och plötsligt blir det lättare att andas. Barnet lägger på sig ytterligare 
ett kilo under den sista månaden.



Mamman


Bara en månad kvar!

Belastningen på rygg och bäcken ökar, det är påfrestande för ledband och muskler. 
Vid den här tiden är det vanligt att man kan känna sig både lite nedstämd och irriterad. Det är påfrestande att vara stor och tung och allt går långsammare än det brukar göra. Du blir andfådd för minsta lilla och svettas mer än vanligt. Om du känner dig rastlös och orolig så är det helt normalt. Många kvinnor sover oroligare, har mer halsbränna och springer och kissar stup i kvarten, även nattetid. Du börjar längta efter att föda, att få se ditt barn på riktigt och att snart få din egen kropp tillbaka igen. Antagligen fantiserar ni mycket kring barnet som snart skall födas och ni tänker kanske också på det stora ansvar som väntar er.



Hur jag mår


Mycket kramp i benen, sammandragningar och äckligt mycket halsbränna... Väldigt ont i revbenen konstant. Börjar tröttna på att vara gravid nu och vill bara träffa min lilla plutt! ♥


Kommentarer
Postat av: Connie

OMG!! Hon kommer ju snart! :D:D <3<3

2011-06-04 @ 17:22:49
URL: http://conn.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Saga & gravid i vecka 36!

Vilken fin mage!



Visst är smärtan över revbenen hemsk?

Mina håller på att gå av tror jag.. :/

Men snart så är bebisarna här, och det är helt klart värt det!

2011-06-05 @ 21:51:45
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0