Vecka 27 ♥

Det blev en magrapport idag i alla fall :)
Vecka 27 nu alltså :) ♥






Bebisen

Vid det här laget ser bebisen ut som en tunnare, mindre, rödare version av hur hon eller han kommer att se ut vid födseln. Om du skulle föda den här veckan skulle barnets överlevnadschanser vara mycket goda; 86 procent av alla barn som föds i vecka 26 överlever. Även om bebisens kropp inte har mognat helt ännu, så har hon eller han allt som krävs för att överleva på utsidan.

Nu öppnar bebisen sina ögon. Barnet kan se skillnad på ljus och mörker, öppna och stänga ögonen och titta åt olika håll. Det övar sina ögonmuskler.

Den lilla foten är hela fyra centimeter lång.



Mamman

Din sista trimester

Ja, sista trimestern och sista fasen av graviditeten börjar nu!

Revben, mellangärde och mage börjar att tryckas ihop. Den tunga magen gör att det blir jobbigare för ryggen. Nästan hälften av alla gravida kvinnor har ont i ryggen någon gång under graviditeten, och i just den här veckan får många ont. Stretcha ryggen, det hjälper. Ta ett varmt bad. Ömma ryggmuskler behöver lite försiktig massage. Någon i din närhet kanske skulle kunna vara så snäll och uppfylla den lilla önskningen? Lön för mödan, är ett bra argument för den tjänsten.


Hur jag mår

Jag är alltså fortfarande förkyld :( Har fått kortison till näsan nu i alla fall så slipper min stackars näsa frätas bort av all nässpray!
Annars då har jag börjat känna av magen lite mer nu, det drar en del i ljumskarna och gör ont i ryggen, benen och fötterna.
Har verkligen tur som har en underbar pojkvän som masserar mig! ♥ Och så köpte jag en massageboll för ett tag sen som jag bara älskar!
Annars så är det fortfarande härligt att vara gravid! Försöker att njuta av varje sekund! :)

Ska även boka ett nytt ultraljud snart! :) Men får nog inte reda på könet då heller... Vill ju vetaaaaa ^^

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: majja

Jag kan nog gissa könet ;)

2011-03-30 @ 20:02:20
URL: http://mammatilljack.blogg.se/
Postat av: stella :D

va tjuck du blivit :')

2011-03-30 @ 22:10:27
URL: http://stellacecilia.blogg.se/
Postat av: majja

En tjej :) man ser det på din form på magen :)

2011-03-31 @ 19:02:09
URL: http://mammatilljack.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken fin mage:) Stort grattis till er båda! Vilken härlig tid ni har framför er:)

2011-04-02 @ 13:24:56
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0