Mycket försenad magrapport!

Förlåt för en oerhört försenad magrapport! eller förra veckan blev det ingen helt enkelt...
Det viktiga förra veckan var iaf att barnet är inte längre ett embryo utan ett foster! :D

Nu blir det dagens iaf, V12!



Magen har blivit mindre efter att jag har spytt så mycket :(


Barnet:

Fokus på hjärnan

Huvudet fortsätter att växa tillsammans med ytterdelarna av öronen och ögonen. Hjärnan går igenom en väldigt viktig utvecklingsperiod just nu. Början till de permanenta tänderna är under utveckling.

Nu kan den lilla svälja.

Tarmarna har börjat förflyttar sig från navelsträngen in i bebisens mage, allt eftersom det finns plats för dem.



Mamman:


Kolla in de nya brösten

I slutet av den här veckan bildar moderkakan, och din bebis, mer progesteron och östrogen än du och dina äggstockar. Det kan innebära att om du har mått illa, kanske du mår lite bättre nu. Åtminstone finns det hopp om att illamåendet ska lätta under veckorna som följer.

Livmodern fyller nu upp ditt bäcken och börjar växa uppåt mot din navel. Kommer du fortfarande i dina kläder? Ett gummiband i stället för knapp, kan öka midjemåttet på byxorna med några centimeter.

När du tar ett andetag, andas du in fyrtio till femtio procent mer luft än vanligt. Din bröstkorg har blivit större, så det förklarar varför din bh sitter lite trångt. Du har också fått nya bröst! Vid det här laget har de blivit större, och dina bröstvårtor och vårtgårdar (området runt bröstvårtorna) har blivit lite mörkare. De kanske också har blivit ömmare, och särskilt dina bröstvårtor har blivit känsligare.

(text från libero.se)


Puss <3


Kommentarer
Postat av: Papi

Gullmagen, puss!

Här lite inspiration:

http://www.youtube.com/watch?v=aU6ojtBW0Qo&feature=fvw

2010-12-17 @ 08:27:36
Postat av: J. -17 och mamma till Julius

Hej.

Vill bara säga ett stort grattis till ditt barn. vad roligt! Du får barn ungefär samtidigt som jag fick det :)



Ta inte åt dig av det folk skriver. Jag har klarat mig utmärkt och det kommer gå galant för dig med säkert! Även om jag lever på soc, så får mitt barn allt som han behöver och lite till. Det viktigaste är också att barnet får kärlek och det är ju helt gratis! <3



Hoppas allt går bra.

Kram Jantra

2010-12-22 @ 16:23:36
URL: http://alwaysthai.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser ut som magen blivit mindre. säkert på att fostret lever?

2011-01-03 @ 00:22:25
Postat av: Martin

yes vi e säkra hon har spytt mycket o vem? xD

2011-01-03 @ 02:08:40
Postat av: swoogy

Usch ;/ jag har inte ens spytt något, bara mått illa. Vilken vecka är du på nu då? :) Jag vandrar in på v.13 på onsdag :)

2011-01-11 @ 09:00:52
URL: http://swoogy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0